Lær hvordan du kan legge til / endre sonepriser på produkter.
Gå til Innstillinger - > Produktoversikt.
Her ser du en oversikt over de eksisterende produktene:
Under hvert produkt ser du en oversikt over de forskjellige servicetypene som er registrert i systemet.
Dersom det finnes en eller flere sonepriser i servicetypen er den grønn, finnes den ingen, er den gul. Du ser også antallet sonepriser som står i hver servicetype i parentes.
For å legge til ny / endre, klikk på ønsket servicetype.
En tabell med soner vises.
Her kan du se sonene vertikalt og horisontalt. Du må nå opprette koblinger der sonene du ønsker å koble sammen møtes. I eksempelet under ser du at det finnes to koblinger allerede (I blått, mellom Sone1 Syd til Sone1 Syd, og Sone 2 Syd til Sone1 Syd)
Tallet som står med blå bakgrunn er prisen for koblingen. Vi kan klikke på koblingen for å endre, evt klikke på for å lage ny. Du kan ha flere koblinger i hver "boks" (F.eks. om du ønsker forskjellige priser på forskjellige tidspunkt / dager.
Klikk for å lage en ny kobling. Et nytt vindu åpner seg, her legger du inn pris og tidsregler:
TILGJENGELIG TID
Dette er når produktet skal være tilgjengelig for bestilling. Velg dager, samt tidsrom på døgnet når tilgjengelig
LEVER FØR
Legg inn leveringsfrist. (fast tidspunkt eller minutter etter oppdrag er klar for hent
TIMESLOTS (valgfritt)
Velg mulige hente og leverings timeslots.
BASE PRISER
Legg til en eller flere grunnpriser. (hentes fra prislisten)
ADRESSE PRISINNSTILLINGER (Valgfritt)
Legg til eventuelle priser som skal gjelde dersom man treffer på adresse til adresse.
TILLEGSPRISER (Valgfritt)
Her kan du legge til tillegspriser som kommer i tillegg til basepriser, dersom den treffer på valgte kriterier / regler:
Husk å til slutt, så kommer denne sonepriser opp i tabellen som en egen pris.