Hvorfor får vi ikke inn statuser fra sjåførapp?

Frakt24 sin sjåførapp skal også fungere offline, men er avhengig å være på nett når den skal synkronisere data med TMS.


Merk at telefonen må være på og med appen i forgrunn for at den skal synkronisere data. Dersom appen legges i bakgrunn, og man benytter telefonen til å ringe med, så kan man miste dataforbindelsen til Frakt24 TMS. Da vil ikke statuser komme over riktig.

 

Løsning 1:

Sørg for at sjåfører har en egen telefon til Frakt24 sjåførapp, og at de har telefonen på med appen i forgrunn.

 

Løsning 2:

Unngå at det ringes inn / ut fra denne telefonen med å ha et data-abonnement som ikke kan ringes med.

 

Løsning 3:
Be sjåførene passe på at de ikke slår av telefonen før telefonen rekker å synkronisere seg med Frakt24 TMS. (De vil få et varsel dersom det ligger data som ikke er levert fra telefonen, når de forsøker å logge ut)