Kundekort endre innstillinger for fakturering

I "Faktura" fanen på kundekortet kan du gjøre innstillinger for hvordan kunden skal motta faktura, betingelser og gruppering.

Faktura leveringsmåte:

  • Faktura e-post:
    Legg inn e-post adresser som faktura skal sendes til. Ønsker du å sende til flere legger du inn ; imellom adressene.

  • Faktura EHF.
    Dersom mottaker kan motta faktura på EHF, så vil dette se slik ut:
    Velg så om du ønsker at det skal sendes på EHF.


NB! Dersom du legger inn Faktura e-post, og velger ja på EHF, vil faktura sendes ut til begge deler (Både e-post og ehf)

Faktura innstillinger:

  • Velg kredittdager: (dager fra fakturadato til forfallsdato på faktura)
  • Fakturagruppe: (Benyttes når man samlefakturerer for å velge ulike grupper man ønsker å fakturere) (F.eks. månedtlig, ukentlig, daglig)
  • Grupper samlefaktura på ref: Dette vil gjøre at når du samlefakturer, så vil systemet lage en samlefaktura på kunde pr  ulike ref / fakturaref på oppdragene.
  • Grupper samlefaktura på prosjekt: Dette vil gjøre at når du samlefakturerer, så vil systemet lage en samlefaktura pr ref. Har du valgt dette, og du har gruppering på ref, så vil gruppering på prosjekt, overstyre grupperingen på ref.
  • Fakturagebyr: Velg om du ønsker at kunden skal belastes fakturagebyr på hver faktura.
  • Std fakturer alene: Her velger du om nye oppdrag som kommer inn skal ha standardverdi "Fakturer alene"  Dette vil gjøre at det alltid sendes en faktura pr. oppdrag.
  • Tving fakturaref: Velg om når kunden legger inn nye oppdrag, så vil det alltid kreves at feltet ref / faktureref fylles ut. Dersom det ikke fylles ut med en verdi, så vil ikke oppdraget kunne registreres.